28 feb. 2010

DOCUMENTARE - Despre organizatii

*Misiunea unei companii ar trebui sa ramana consecventa, asigurand sens si orientare pentru generatii intregi de angajati.

*Strategia unei companii reprezinta cel mai eficient mod de a indeplini respectiva misiune. Ea ar trebui sa se schimbe in functie de cerintele mediului de afaceri contemporan.

*Compania devine puternica atunci cand fiecare talent al fiecarui angajat se descatuseaza in performanta orientata catre client.

*Daca doresti sa intelegi cultura unei companii, uita-te mai intai la eroii ei.

*Problemele cronice ale organizatiilor:
-Viziunea si valorile nu sunt impartasite de toti angajatii: Fie ca organizatia nu are o declaratie a scopurilor, fie ca nu exista intelegere profunda si loialitate fata de aceste scopuri la toate nivelurile organizatiei. Pentru a atinge eficienta maxima, declaratia scopurilor trebuie sa se ocupe de toate cele 4 nevoi umane fundamentale: nevoia economica sau nevoia de bani; nevoia sociala sau nevoia de relatii interumane; nevoi psihologica sau nevoia de crestere interioara; nevoia spirituala sau nevoia de acontribui la ceva. Nu trebuie sa uitam sa amintim de relatiile din care toti trebuie sa castige, de achitatea in recompensarea economica, de devotamentul fata de un set de principii si valori si fata de servicul pentru comunitate, furnizori, clientii, proprietari si angajati.
-Nu exista o cale strategica de urmat: Fie ca strategia nu e bine dezvoltata, fie ea nu exprima corect declaratia scopurilor si/sau nu reuseste sa faca fata dorintelor, nevoilor si realitatilor tendintelor generale. In ultimii ani, cea mai buna gandire strategica a trecut de la modelul de harta la cel de busola, pentru ca ne aflam intr-o jungla. Tendinta generala si mediul de afaceri sunt atat de imprevizibile incat hartile nu mai au nicio valoare. Oamenii au nevoie de busole strans legate de constitutii (declaratia scopurilor cu setul de principii si valori) pentru a se putea adapta cu flexibilitate in mediul de afaceri. O buna planificare strategica reflecta atat viziunea, cat si tendinta generala. Asigurati-va ca acea cale strategica pe care ati ales-o porneste din declaratia scopurilor si reflecta viziunea si valorile acesteia ca si realitatile mediului de afaceri, tendinta generala, astfel incat sa nu cerati produse si servicii invechite. Acest echilibru e geru de realizat si de mentinut. E nevoie de o formidabila judecata si intelepciune, de un radar socila pentru tendinta generala, de profund devotament si constiinciozitate fata de sistemul de valori.
-Slaba aliniere: Alinierea defectuasa intre structura si valorile impartasite, intre viziune si sisteme; structura si sistemele organizatiei servesc si intaresc in mica masura caile strategice. Intrebati-va: “Oare declaratia scopurilor noastre este o constitutie? Este ea lege suprema a locului? Oare fiecare persoana care intra in organizatie face un legamant de supunere fata de acesata constitutie? Oare fiecare program, fiecare sistem, chiar si structura noastra de organizatie, sunt conforme constitutiei?” Daca raspunsul este NU, aveti o problema de aliniere.
-Stil gresit: Fie filosofia manageriala este neconforma cu viziunea si valorile impartasite, fie stilul nu intruchipeaza in mod consecvent viziunea si valorile din declaratia scopurilor. Daca stilul vostru e axat pe principii, este faorte flexibil, fluid, schimbarile nu va afecteaza viata, cata vreme stilul la care vreti sa ajungeti este congruent cu principiile.
-Slabe abilitati: Stilul nu se potriveste abilitatilor, sau managerilor le lipsesc abilitatile necesare folosirii unei viziuni adecvate. Daca vrei cu adevarat sa-i ajuti pe oameni sa se schimbe, trebuie sa creezi emaptie intre tine si ei. Treptat ei capata o noua intelegere si incep sa-si dea seama de noile limite ale potentialului lor; intr-un fel, insusi acest potential incepe sa ii schimbe.
-Incerdere redusa: Personalul are o incredere redusa in conducere, contul afectiv este epuizat, iar acest fapt are ca rezultat blocarea comunicarii, putine solutii la probleme, slaba cooperare, diminuarea lucrului in echipa. Una din cele mai bune modalitati de a spori increderea este sa lucrati la declaratia scopurilor si la chestiunile de aliniere. Calitatea de a fi demn de incredere este mai mult decat integritate; ea implica si competenta.
-Inconsecventa. Valorile nu corespund obiceiurilor; nu exista corelatie intre lucrurile pe care le pretuiesc si in care cred si ceea ce fac. Daca avem o declaratie a scopurilor si nu reusim sa traim conform acestora, suntem ipocriti sau duplictari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu