11 mai 2012

DOCUMENTARE / Motivational - Nastratin Hogea si casa plina

Unul din vecinii lui Nastratin Hogea i-a cerut o data un sfat despre cum sa se descurce cu familia lui numeroasa in micuta casa pe care o avea.
-Efendi Hogea, s-a plans el, camerele noastre sunt atat de mici incat, pur si simplu, nu mai incapem in ele. Cu totii, eu, nevasta mea, soacra-mea si cei trei copii ne inghesuim unul peste altul in casuta noastra stramta. Esti un om intelept, asa ca ar trebui sa gasesti o solutie. Spune-mi, te rog, ce sa fac.
-Cate pasari ai in cotet? - l-a intrebat Hogea.

-Pai, Efendi Hogea, am 5 gaini si un cocos.
-Adu-le pe toate in casa!
-Vai mie!, a exclamat sarmanul taran, Efendi Hogea, casa este prea mica si fara orataniile astea!
-Incearca, a insistat Nastratin Hogea, si vei vedea ca o sa-mi fii recunoscator.
Vecinul nu era multumit de sfat, insa nu indraznea sa puna la indoiala intelepciunea lui Hogea. Fara tragere de inima, a prins gainile si cocosul si le-a adus in casa. 

A doua zi dimineata, a alergat intr-o suflare la casa lui Nastratin Hogea.
-Efendi Hogea, este mult mai rau decat inainte. Eu, nevasta-mea, soacra-mea, 3 copii, 5 gaini si un cocos inghesuiti in micuta mea casa! Nu mai avem cum sa ne miscam unul de altul! - s-a plans vecinul. 
Vorbele acestea nu l-au induiosat insa pe Hogea.
-Ai un magar, nu-i asa?
-Da, Efendi Hogea, am un magar batran. - i-a raspuns omul.
-Ia magarul si du-l in casa! - a zis Hogea. 
Oricat s-a impotrivit si s-a plans vecinul, Nastratin Hogea nu s-a dat batut si a continuat sa sustina ca aceasta era cea mai buna solutie, asa ca bietul om a facut asa cum i s-a zis. 
A doua zi dimineata, el a alergat ca din pusca la casa lui Nastratin Hogea, de asta data mult mai disperat decat in ziua dinainte.
-Efendi Hogea! Este imposibil! Nevasta, soacra, copiii, gainile, cocosul si magarul intr-o singura casa! Am avut o noapte de cosmar. Nu mai exista loc nici macar sa respiri.
-Daca mi-aduc bine aminte, ai in ograda doi miei, nu-i asa?

-Oh, nu! Efendi Hogea, nu-mi spune sa aduc in casa si mieii! Nu am loc unde sa-i mai pun si pe ei!
-Nu te lasa cuprins de teama, prietene,  l-a imbarbatat Hogea pe omul cel chinuit, in cele din urma imi vei multumi.
Vecinul, patruns de speranta ca Hogea cunoaste ceva ce lui ii este ascuns, a bagat in casa si cei doi miei in noaptea ce a urmat .
A doua zi dimineata, el era la pragul usii lui Nastratin Hogea, obosit si plin de suparare.
-Efendi Hogea, ce ai de gand sa ne faci? Casa imi este indesata de familia mea si de animalele din ograda. Soacra-mea m-a amenintat ca ma omoara, iar nevasta-mea a spus ca ma paraseste. Nu mai pot trai in halul asta!
Nastratin Hogea s-a gandit vreme de un minut, apoi a zis: 
- Acum e momentul sa scoti afara din casa toate animalele. Du-le inapoi in ograda lor. 
A doua zi dimineata, vecinul a sosit din nou in fata usii lui Hogea.

-Da, Nastratin Hogea, esti cu adevarat un om intelept. Mi-ai rezolvat necazul! Acum casa mea este atat de larga si de spatioasa si exista loc pentru fiecare. Copii se pot juca, noi putem dormi si toata lumea este fericita, a spus omul. Iti multumesc si fie ca Alah sa te binecuvanteze!

Pentru articole similare,
accesati Colectia MOTIVATIONAL

Un comentariu:

  1. Lecturata impreuna cu copiii nostri, Ama (6 ani) si Alex (4 ani).

    Sinteza discutiei de dupa lectura:
    Tata: -Ce credeti, puilor, casa vecinului lui Nastratin a crescut dupa ce a bagat inauntru toate orataniile?
    Alex: -Da!
    Ama: -Hmmm... Cum sa creasca?... Doar nu era o casa fermecata...
    Tata: -OK. Deci era o casa obisnuita, ca toate casele, cu ziduri fixe. Nu avea cum sa creasca. Si totusi, de ce credeti ca vecinul lui Nastratin se plangea la inceput ca e prea mica, iar apoi, dupa ce a bagat animalele in casa si le-a scos afara, a fost foarte multumit de casa lui?
    Alex: -De la inghesuiala!
    Ama: -?!?
    Mama: -Unii oameni sunt plangaciosi si gasesc tot felul de motive sa se vaicareasca. Vecinul lui Nastratin a invatat sa fie multumit de spatiul din casa lui abia dupa ce s-a inghseuit cu toate animalele in casa. Uneori invatam sa apreciem ceea ce avem numai dupa ce trecem prin greutati.
    Ama: -Asa cum Alex astazi nu s-a jucat cu jucariile de nisip, dupa ce eu i le-am dus pana in parc. Si nici macar nu mi-a multumit...
    Alex: -Ba da, am zis multumesc, cand ai terminat tu de vorbit.
    Mama: -Chiar daca oamenii nu stiu sa aprecieze intotdeuna o fapta buna, sa stiti ca cineva vede gesturile frumoase pe care le facem si le recompenseaza. Stiti cine?
    Ama: -?!?
    Alex: -Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere